Koliko su inicijativni vaši zaposlenici i kakva je vaša podrška kupcima?

Ovoga puta ćemo se posvetiti temama koje su itekako važne za uspjeh svakog poduzetnika. U oba primjera, ako imate ili nemate svoje poduzeće i zaposlenike, pročitajte članak do kraja.

Japanci su poznati po tome da imaju najviše inovacija u svijetu. U japanskim poduzećima svaki zaposlenih samoinicijativno brine o tome da se cjeloviti postupak proizvodnje ili prodaje poboljša, da bi se smanjili troškovi i da bi se povećala učinkovitost proizvodnog procesa.

I kako je kod nas? Bez obzira na to jesam li govorio sa samostalnim poduzetnikom koji ima jednog ili dva zaposlenika ili s predstavnikom nekog većeg poduzeća, svim direktorima i vođama nedostaje neka samoinicijativa u smislu da bi i njihovi zaposlenici davali prijedloge za poboljšanje proizvodnog procesa, prodaje ili djelatnosti.

Ako si samozaposlen, tada isključivo od tvog stvaralaštva i samoinicijative ovisi razvoj tvog poduzeća, broj poslovnih partnera i time i zarada. Kao samozaposlen ne možeš čekati kraj mjeseca ili 15. u mjesecu da bi dobio plaću. Tvoja plaća direktno ovisi o tvom stvaralačkom pristupu.

Još lošija od samoinicijative zaposlenih je podrška kupcima. U Sloveniji smo na ovom području potpuno neuspješni odnosno postoje svijetle iznimke koje je zaista teško naći. Prije mjesec dana odlučio sam provjeriti internetni gostovanje i uvjeriti se jesu li zaista sva poduzeća toliko brza koliko oglašavaju i zadovoljavaju li zahtjeve kupaca u smislu potpore i brzine servera.

Kakvi su zaključci? Lakše i brže sam se dogovarao s web hosting poduzećima iz inozemstva (SAD, VB) nego sa slovenskima. Jedno slovensko poduzeće oglašava super brzu uslugu kupcima. Jednostavno – njihova usluga trebala bi bili na extra super nivou. Pisao sam im, mogu li provjeriti njihov web hosting jer po mom iskustvu postoje velike razlike u brzini i kvaliteti. Odgovor čekam bar četrnaest dana i očito neće doći …

U inozemstvu kod web hostinga redovito nude trideset dana garancije na zadovoljstvo što znači … ako niste zadovoljni, bez pitanja vam vrate novac na vašu kreditnu karticu. To je uređeno u roku dva do tri dana a u slučaju na slovenskom gostovanju može proći sedam do deset dana dok opet vidiš novac na svom računu (iskustvo prevoditeljice bloga: čak po mjesec dana 🙁 )

Na engleski web hosting poslalo sam e-mail mogu li provjeriti više njihovih web hosting paketa. Nema problema, javili su i napisali da im javim moju domenu i trideset dana mogu provjeravati njihov web hosting. Provjerio sam drugi njihov server i bio iznenađen brzinom i odzivanjem. Pet zvjezdica za brzinu, odazivanjem i evo – imaju novog kupca. 🙂

Ne znam koliko vam je kao poduzetniku ili vlasniku poduzeća poznata djelatnost skriveni kupac. O čemu se ovdje radi? Postoje poduzeća koja za vas učine “skrivenu kupnju” i tako iz prve ruke vidite kako se odazivaju vaši zaposlenici, koliko su ljubazni, brzi, ažurni… Jednostavno vidite stvari koje su vam prešućene jer se svaka osoba prikazuje kroz svoj “filter” odnosno oči. Na taj način možete saznati korisne informacije koje vam mogu pomoći u poboljšanju prodajnog procesa, odnosa s kupcima i poslovnim partnerima.

Istina, za tu “skrivenu kupnju” ne trebate unajmiti druge osobe. Možete zamoliti nekog vašeg dobrog prijatelja ili prijateljicu koju vaši zaposlenici ne znaju, ona obavi tu “skrivenu kupnju” i obavještava vas o zadovoljstvu s uslugama. Ako se radi o telefonskoj prodaji, možete biti u vrijeme kupnje s vašim prijateljem i preko zvučnika slušati cijelu komunikaciju.

Potpora kupcima ključna je u suvremeno vrijeme. Ako kupac ne dobije od vas ono što želi, otići će bez pitanja kod konkurencije. Uspješna poduzeća naprave i onu dodatnu milju (koju možda ne bi očekivali) i istinski se trude da kupac ne bi bio samo zadovoljan nego oduševljen. Ako su vaši zaposlenici oduševljeni poslom koji rade, onda će se to pokazati i u vašim poslovnim rezultatima jer oduševljenje je energija koja je zarazna i prenosi se na kupca. Kada vas zove telefonom ili se pojavi u vašoj trgovini, osjeća se bolje i uvijek se iznova vraća.

Za zaključak dijelim s vama tri jednostavne korake koji mogu pomoći da bi vaši zaposlenici postali više inicijativni, oduševljeni i stvaralački:

1. Uvedite tjedne sastanke za izvođenje brain storminga.
2. Možete imati natječaj: ideja tjedna ili mjeseca, a nagrađena je najbolja ideja.
3. Preporučite određene tjelesne vježbe za podizanje energije i stvaralački potencijal.

Želim vam prijatno, radosno i stvaralačko ljeto.

P.S. Ako vas zanima točka 3, pišite na moj e-mail jer pripremam nova usavršavanja na tu temu.

Podjeli dalje ...
robert-izola-2020-1
Robert Goreta

Robert Goreta je predavač, tražilac duhovnih i životnih istina, pisač i autor više knjiga. Robert najviše uživa na suncu, na moru, u prirodi i na plesu.