Najveći motivator je …
… još uvijek strah.
To sam upoznao i prije nekoliko godina kada sam imao predavanje o moči misli i strahova. Ovo je uvijek bilo iznimno dobro posjećeno. Onda sam odlučio da promijenim naslov i umjesto strahovima posvetim više pozornosti moči ljubavi. Ali, posjećenost se usprkos sličnom sadržaju nije mogla uspoređivati s onim kada je u naslovu spomenut strah.
Strah se još uvijek najbolje prodaje. Isto kao kada govorimo o zakonodavstvu. Kada je prošlog mjeseca, ako sam točan – 25. svibnja 2018. došao dan kada je stupio na snagu GDPR – već prije više od 14 dana prije toga bilo je osjetiti paničan strah zbog prijetnje od visokih kazni i naravno, ljudi smo bili masovno bombardirani s različitim e-poštanskim porukama i s molbama za potvrdu suglasnosti.
Više ili manje svi koji radimo na području osobnog rasta, govorimo o važnosti ljubavi, suosjećanju, pozitivnoj energiji, radosti, zahvalnosti … ali strah je još uvijek onaj koji će ljude najbolje podstaknuti da odluče za promjenu u životu. Strah od gubitka partnera, strah od gubitka posla, strah od usamljenosti, strah od bolesti, strah od ______________ (ispuni sam-a).
Poznajem skoro čudesne primjere kada se na primjer partnerica preko noći promijenila kada je s druge strane došla “prijetnja” izlaza iz veze. Strah od prijetnje da bi neka osoba ostala sama, toliko je bio moćan da ju je doslovce “prisilio” u promjenu koja se dogodila preko noći. Promjena u ponašanju, riječima, dodirima, zagrljajima. Jednostavno, ona prijašnja “kronična nepozornost” postala je nježna pozornost do partnera.
Strah može čovjeka potpuno ohromiti i uzročiti da se energetsko “sruši” u sebe i da ne može više trijezno razmišljati. U tim primjerima dobro je učiniti korak ili dva unazad, duboko udahnuti i tek onda odazvati malo više trijezno i s manje pregrijanom glavom.
I na području prodaje događaju se “strahovite” manipulacije: “Samo još dva dana do isteka te i te akcije.”, “Požurite, samo su još dva slobodna mjesta na radionici!” Tako može zvučati e-poruka koju primimo. U strahu da tog popusta ili radionice ne više biti, odlučimo za kupovinu, iako na početku baš i nismo mislili. Proizvoda ili usluge možda u ovom trenutku uopće ne trebamo, ali nismo se mogli oduprijeti novoj kupnji jer je bila toliko “ugodna” i “ekskluzivna”.
Što je namjena ovog zapisa na blogu? Jednostavno – kada budeš u nekoj situaciji u životu, svjesno se pitaj: “Da li u ovom trenutku djelujem iz straha ili iz ljubavi?”
Kada djelujemo iz straha, često se odazivamo impulzivno. Kada djelujemo iz ljubavi, više se ravnamo svojim unutarnjem osjećajem i nekako znamo da je dobro da smo tako odlučili, iako nismo “zgrabili” najnovije ugodne “vremensko ograničene” ponude.