Budi kao laser, ako želiš uspjeti
Prošlog tjedna imao sam “generalno”, ali ne po ormarima već bih to mogao nazvati internetsko čišćenje. Nešto o tome što se tiče različitih internetskih servisa od kojih sam se odjavio već sam pisao ovdje.
Zaključio sam da je potrebno stvari pojednostaviti i usredotočiti se na one koji su ti najvažnije i koji te najviše razveseljavaju i oduševljavaju. Ili drugim riječima – dobro je došlo da svoju pažnju i energiju usredotočiš i da nije toliko raspršena.
To internetsko čišćenje obuhvaćalo je to da sam zatvorio četiri svoje internetske stranice koje su bile malo posjećene ili sam na njima rjeđe objavljivao. Projekti koji nekako “vise u zraku” i nisu dovršeni i ne daješ im pažnje, svjesno ti ili nesvjesno uzimaju energiju.
“Manje je više”, važi i na području interneta. Uz to, puno se promijenilo i rangiranje na Googlu od 2012. godine, a to je već druga priča o kojoj ću pisati više neki drugi put.
Richard Koch je prije nekoliko godina napisao knjigu Živjeti po načelu 80/20 (Living The 80/20 Way – nije prevedena na hrvatski jezik. Napomena prevoditeljice) Što to znači? Činjenica je posve jednostavna za razumijevanje i to znači da ti 20 % tvojih internetskih stranica donosi 80 % prihoda ili još malo drukčije: 20 % tvojih proizvoda (usluga) donosi ti 80 % prihoda. Znači: preostalih se 80 % internetskih stranica, proizvoda ili usluga možeš riješiti i usredotočiš se na preostalih 20 % što će vremenom značiti i da će tvoji prihodi biti veći.
Uz to sam se sjetio na laser i kako djeluje. Kao što znaš, laser ima snop zraka koji je skoncentriran na samo jednu točku i taj zbijen snop svijetla može rezati i najtvrđe metale i materijale. A laser može to samo zato jer je usredotočen na samo jednu točku jer njegova svijetlost nije raspršena.
To načelo može svatko od nas upotrijebiti i u svom životu i odlučiti na šta će se usredotočiti, gdje će usmjeravati svoje misli, pozornost, energiju, osjećaje. Pojednostavljenje života često dovede do toga da imamo za sebe više energije i postanemo više stvaralački.
Znači … pitaj se kojih 20 % projekata ti donosi 80 % prihoda. Iako mnogo poduzetnika razmišlja o tome da bi imali što više različitih proizvoda i usluga, temeljita analiza često pokazuje da ih je 80 % suvišnih. Ako se “na prvi balun” ovo čini posvađano s logikom, načelo “manje je više” u kombinaciji s načelom “80/20” može korjenito promijeniti osobni i poslovni život. U pozitivnu smjer, naravno.